Tuntikuvaukset + FAQ

Lue lisää tunneistamme

Tuntikuvaukset

YINYANG

Yin & Yangissa yhdistämme virtaavan, hengityksen tahtiin etenevän flow:n paikallaan pysähtyviin yinasanoihin. Saatamme aloittaa yangilla ja loppua kohti hiljennämme tahtia yiniin. Joskus myös toisinpäin. Tahti on rauhallinen, yang-osuudessa saattaa kuitenkin välillä hiukan hikikin tulla. Tunti sopii ensikertalaiselle, kuitenkin niin että esimerkiksi lattialle meneminen ja sieltä nouseminen sujuisi ilman vaikeuksia.

SYVÄRENTOUTTAVA AROMA YIN

Tällä tunnilla voit sukeltaa syvään rentouden tilaan rauhallisten ja pitkäkestoisten yin asanoiden sekä hengityksen avustuksella. Puhtaat luonnonmukaiset eteeriset öljyt auttavat kehoa ja mieltä rentoutumaan ja tehostavat yinasanoiden vaikutuksia. Hellit myös aistejasi ja luot itsellesi rauhoittavan hetken keskiviikkoiltaan.

Yin asanat kohdistuvat kehon sidekudoksiin, lisäten aineenvaihduntaa niissä ja avaten koko kehoa. Pitkäkestoisissa asanoissa annamme lihasten rentoutua, ja tämän vuoksi käytämme bolstereita (putkityynyjä), korkkitiiliä, joogavyötä ja vilttiä apuna. Niiden avulla keho löytää helpommin rennon ja miellyttävän asennon.

Yinjoogan avulla lepohermosto aktivoituu, verenpaine laskee, lihasjännitykset helpottuvat, univaikeudetkin saattavat helpottua. Mieli rauhoittuu ja löytää tasapainoisemman tilan.

Tunnilla käytettävät öljyt ovat 100% puhtaita luonnonmukaisia eteerisiä öljyjä.

Tunti sopii erityisesti myös aloittelijoille.

VINYASA FLOW 1-2

Virtaavaan tahtiin etenevä Vinyasa Flow 1-2 tason harjoitus. Seisomasarjasta etenemme loppua kohti istumasarjaan ja lopuksi vielä loppurentoutus. Tunti on fyysinen ja dynaaminen. Voit osallistua myös ensikertalaisena, tunti on kuitenkin hieman nopeammin etenevä kuin torstai-illan 1-tason tunti. Omaat normaalin peruskunnon ja olet valmis välillä myös haastaamaan itseäsi uusiin asanoihin. Tämä tunti saa hymyn huulille, kehon voimakkaaksi ja notkeammaksi. Loppurentoutuksen jälkeen voi kokea olevansa hyvin rentoutunut ja uudistunut.

VINYASA FLOW TASO 1

Tuntuuko työpäivän jälkeen siltä, että hartioita kiristää ja jalkojakin pakottaa tai haluaisitko mukavan hitaan flow -joogaharjoituksen alkuiltaasi pehmentämään? Jos vastasit kyllä, tämä tunti on sinulle.

Alkuillan hitaasti virtaava joogatunti, joka etenee flow-tyyliin rauhallisesti hengityksen tahtiin palauttaen kehomme ja mielemme tasapainoon.Saamme uutta energiaa ja vahvistumme seisoma- ja istuma-asanoiden saattelemana. Tunti päättyy aina loppurentoutukseen.

Ihana tunti esimerkiksi työpäivän jälkeen. Sopii mainiosti ensikertalaisille.

VINYASA FLOW & YOGA NIDRA

Tunti, joka sisältää hengityksen tahtiin etenevää Vinyasa Flow joogaa ja Yoga Nidran eli syvärentoutuksen.

Tällä tunnilla palaudut viikosta, asettaudut mukavasti viikonlopun tunnelmaan energisellä ja vahvalla harjoituksella. Kehosi voimistuu, notkistuu ja saa uutta energiaa. Mieli palautuu arjen jälkeen rennompaan ja tasapainoisempaan tilaan.

Yoga Nidra on syvärentoutus, jonka aikana verenpaine laskee, immuunipuolustus vahvistuu ja aivot rentoutuvat. Kaikki elimet ja aistit saavat levon, joka unessakaan ei välttämättä ole mahdollista. Aistit terävöityvät ja koet olosi virkistyneeksi, mutta levolliseksi jälkeen päin.

Tunti sopii kaikille normaali kuntoisille, joilla ei ole isompia liikuntarajoituksia.

ASTANGA ALKEISJATKO

Astangan alkeisjatko -tunnilla teemme astangan seisomasarjaa ja muutamia valikoituja asanoita istumasarjasta. Tahti on hieman ripeämpi kuin astanga alkeissa.

Tunti sisältää seisomasarjan, istumasarjan, loppuliikkeet ja loppurentoutuksen. Tunnilla paneudutaan tarkasti asanoiden turvallisiin linjauksiin kunnioittaen jokaisen ainutlaatuista kehoa.

Tunnille voi osallistua myös ensikertalaiset vaikka nimi onkin alkeisjatko.

Tästä tunnista saa kuitenkin paljon irti jo astangaa harjoittaneetkin, koska tahti on hitaampi ja kerkiät paremmin keskittymään hengitykseen ja terveellisiin linjauksiin.

ASTANGA ALKEISMYSORE

Astanga alkeismysore -tunti sopii erityisesti mysore-harjoittelua aloittavalle, mutta myös jo pidempään mysore-harjoitusta tehneille. Olet valmis siirtymään alkeismysore-tunnille, kun sinulla on jo hieman muistissa aurinkotervehdys a ja b sekä jonkin verran seisomasarjan asentojen järjestystä. Jokaine oppilas saa myös asanapaperin itselleen, tätä kannattaakin pitää alkuun mukana jokaisella alkeismysoretunnilla.

 

Harjoitusta tehdään itsenäisesti oman hengityksen tahtiin. Tunnilla opettaja avustaa sekä ohjaa oppilaita sanallisesti tai tarvittaessa myös fyysisesti. 

Loppurentoutus tehdään omaan tahtiin ja tunnilta voi poistua, kun on valmis. 

Kun harjoitus alkaa muistua ja olet valmis, opettaja antaa uusia asanoita, jolloin pääset viemään harjoitustasi eteenpäin. Tule tutustumaan ja viemään harjoituksesi uudelle tasolle!

SYVÄRENTOUTTAVA YIN-JOOGA & RENTOUTUS GONGILLA

Syvärentouttava ja rauhoittava tunti, jonka aikana keskitymme pitkäkestoisiin yinasanoihin, kestoltaan muutamia minuutteja, istuma- ja makuuasennoissa. Yin asanat kohdistuvat kehon lihaskalvoille, ligamentteihin ja jänteisiin. Tunnilla käytetään bolsteria eli putkityynyä ja blokkeja asanoiden tukemiseen, jotta saadaan mahdollisimman rentouttava asento. Ihana rentouttava tunti myös stressaantuneelle keholle ja mielelle. Tunnilla soi rauhallinen musiikki. Tälle tunnille voi tulla mainiosti ensikertalaisetkin. Tunti päättyy loppurentoutukseen, jossa rentoudumme gongin antamassa äänikylvyssä. Gongin äänivärähtelyt hoitavat kehoa syvältä ja vapauttavat jänn

AERIAL ELI ILMAJOOGA PERUSTASO

Aerial-jooga eli ilmajooga vie sinut ilmajoogan kehoa huoltavaan ja vahvistavaan maailmaan, jossa pääset nauttimaan silkin tuomasta kannattelusta erilaisissa asennoissa.

Tämä tunti on sinulle, joka olet jo hieman tutustunut silkkiin tai olet leikkimielinen ja kokeilunhaluinen ensikertalainen. Tunnilla tehdään uusia roikuntoja ja myös corea vahvistavia liikkeitä, joita ei iisi-tunnilla tehdä.

Valitse keskiviikon Aerial IISI, mikäli olet ihan ensimmäistä kertaa tulossa ilmajoogaan tai voit tulla myös säännöllisesti järjestettävälle 2h ilmajoogan starttikurssille.

Ei sovellu raskaana oleville.

Huomioita ilmajoogatunnille tulijoille:

– Riisu ennen tuntia isot korut pois.

– Käytä pitkiä housuja

– Joogamatto mukaan

– Ei raskaana oleville

– Kuuntele AINA tarkasti joogaopettajan ohjeet loppuun asti

Lämpimästi tervetuloa!

AERIAL ELI ILMAJOOGA IISI

Tämä tunti valmistaa sinut hyville yöunille. Tunnin jälkeen tunnet olosi levolliseksi, päivän jännitykset ovat sulaneet ja olet rentoutunut.

Aerial-jooga eli ilmajooga toteutetaan katosta roikkuvan silkin/liinan avulla.

Tämä tunti on lempeä, rauhallinen ja aloittelijaystävällinen, sopii ensikertalaisille.

Aerial-jooga kasvattaa lihasvoimaa, lisää liikkuvuutta sekä parantaa tasapainoa. Tunti etenee rauhallisesti hengitystä apuna käyttäen. Tällä tunnilla luot hyvän ja turvallisen perustan harjoitukselle. Käytämme silkkiä apuna joogan perusasanoissa, rauhallisissa roikunnoissa, jotka avaavat ihanasti kehoa ja tekevät hengityksellekin tilaa.

Voit valita itsellesi sopivat asennot täysin omaa kehoa kuunnellen.

Tunti päättyy Yoga Nidraan eli syvärentoutukseen silkissä tai maton päällä, oman valinnan mukaan.

Tunti ei sovi raskaana oleville.

Muistathan aina mainita tunnin ohjaajalle mahdollisista kehon liikuntarajoituksista.

HUOMIOITAVAA:

Hygieniasyiden vuoksi, tulethan tunnille mahdollisimman meikittömänä, hajusteettomana ja kuivin vaattein.

Ennen tuntia on hyvä riisua korut (sormukset, kellot ja kaulakorut, rannekorut), jotta silkit pysyvät hyvässä kunnossa.

LEMPEÄ JOOGA

Tuntuuko työpäivän jälkeen siltä, että hartioita kiristää ja jalkojakin pakottaa tai haluaisitko lempeän hitaan flow´n alkuiltaasi pehmentämään? Jos vastasit kyllä, tämä tunti on sinulle.

Alkuillan hitaasti virtaava joogatunti, joka etenee flow´lla rauhallisesti hengityksen tahtiin palauttaen kehomme ja mielemme tasapainoon.Saamme uutta energiaa ja myös rentoudumme ihanien seisoma- ja istuma-asanoiden saattelemana. Tunti päättyy aina loppurentoutukseen.

Ihana tunti esimerkiksi työpäivän jälkeen. Sopii mainiosti ensikertalaisille.

POWER PILATES

Power pilates sopii kaikille joilla on jo vähän kokemusta pilates harjoittelusta ja jotka kaipaavat lisähaastetta pilates treeniin.

Power pilateksessa yhdistetään Joseph Pilateksen klassisesta sarjasta liikkeitä nykypäivän moderneihin pilates liikkeisiin.

Harjoitukset parantavat kehonhallintaa, lisäävät voimaa ja liikkuvuutta. Sekä parantavat ryhtiä ja keskitrymiskykyä.

Opit vahvistamaan tukilihaksia pilateksen keinoin. Harjoittelu on tehokasta ja ennen kaikkea hauskaa. Harjoitus ei sovi raskaana oleville!

FAQ - usein kysytyt kysymykset

Oletko ensikertalainen?

Käykö liikuntaetuudet maksuvälineenä?

Kaikki liikuntaetuudet käyvät. Smartum, Eazybreak, ePassi, Edenred. Jos sinulla on liikuntaetuussaldokortti niin siinä tapauksessa voit asentaa puhelimellesi tämän liikuntaetuussovelluksen ja maksaa sillä käyttöpaikka Joogahymyyn.

Voinko tulla ensikertalaisena Joogahymylle?

Ehdottomasti voit. Joogahymyllä on hyvin salliva energia ja olet aina tervetullut. Joogassa ei kilpailla, vaan jokainen tekee omaa harjoitustaan omalle keholleen sopivalla tavalla. 

Tarviiko minulla olla joogakortti jo hankittuna ennenkuin varaan tuntia?

Ei tarvitse. Voit varailla tunnit etukäteen ja maksaa paikan päällä pankkikortilla, liikuntaetuuksilla tai käteisellä.

Täytyykö paikka varata etukäteen tunneille?

Paikka on hyvä varata etukäteen ajanvarausjärjestelmän kautta. Näin varmistat oman paikkasi tunnille. Ajanvarausjärjestelmässä on myös käytössä jonotustoiminto, joten jos tunti näyttää olevan täynnä, laita itsesi jonotuslistalle. Tällöin saat paikan, kun peruutuksia tulee. Tästä tulee aina sähköposti, kun olet tunnille päässyt.

Pitääkö varaukseni perua jos en pääsekään tunnille?

Varaus pitää aina perua viimeistään kaksi tuntia (2h) ennen tunnin alkua, jotta jonossa olevat pääsevät tunnille eikä tyhjä varauksesi vie yhden ihmisen paikkaa. Kaikista peruuttamattomista varauksista perimme yhden ruksin sarjakortista tai 10€ maksun rajattomasta kortista sekä 10 € myös heiltä, kenellä ei ole voimassa olevaa korttia Joogahymyllä.

Tarvitsenko oman joogamaton mukaan?

Joogahymyllä on mattoja myös lainattaviksi. Hygieeniasyistä on kuitenkin mukava käyttää omaa mattoa erityisesti silloin, kun harjoittelu on säännöllistä. Joogahymyllä on mattoja ja muita joogatarvikkeita myös myynnissä.

Ovatko kaikki joogakortit henkilökohtaisia?

Kaikki kortit ovat henkilökohtaisia. 

Olen raskaana, voinko tulla tunnille?

Raskaana ollessasi, erityisesti uutena Joogahymyn kävijänä, kannattaa ottaa yhteyttä vaikka sähköpostitse ennen kuin tulet tunnille. Näin voimme kertoa sinulle sopivat tunnit ja kysyä joogataustastasi ennen raskautta.

Milloin ovet avautuvat tunnilletulijoille?

Joogahymy on auki tuntien yhteydessä. Mikäli kyseessä on ensimmäinen tunti, avaamme noin 30 minuuttia ennen tuntia, muutoin 15 minuuttia ennen tunnin alkua. Vastaanotossamme ei ole paikalla ketään tuntien aikana ja ovet ovat suljettuina. Aina voit sopia myös ajan, jos haluat tavata ostojen ym. Vuoksi tuntien ulkopuolella.

Pääsenkö tunnille, jos olen myöhässä?

Joogahymyn ovet menevät lukkoon tunnin alkaessa eikä opettaja voi enää keskeyttää tuntia ja tulla avaamaan ovea, joten olethan paikalla ajoissa.